تکنولوژی ، اخبار | بلاگ

تکنولوژی ، اخبار

ساخت وبلاگ
ویژگی ماسک خوب

شیوع ویروس کرونا از حد و مرز گذشته، بگونه‌ای که طبق گزارشات اخیر حدود 20میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند. بیماری کرونا که از دسامبر سال 2019 در چین آغاز شد، حالا در 188 کشور جهان پراکنده شده و منجر به جان باختن 733 هزار نفر شده است. از زمان اوج گیری این بیماری، کارشناسان سلامت برای کاهش ریسک ابتلا به این بیماری عفونی، از همه خواسته اند که از ماسک استفاده کنند.

بیماری کووید 19 که بخاطر سندروم حاد تنفسی کروناویروس 2 یا سارس کووید 2 ایجاد شد، می‌تواند از طریق قطرات معلق در سرفه و عطسه افراد یا هنگان صحبت کردن منتشر شود. هرچند استفاده از ماسک به شکل قابل توجهی می‌تواند ریسک انتقال این بیماری را کاهش دهد. با گسترش شیوع بیماری، کشور‌ها با کمبود ماسک‌های جراحی مواجه شدند. در نتیجه سازمان‌های سلامت به مردم توصیه کردند که از ماسک‌های خانگی که خود تهیه کرده اند استفاده کنند.

در این حین دانشمندان دانشگاه دوک 14 نوع ماسک مختلف را آزمایش نمودند تا ببیند که کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری در مقابل ویروس کرونا دارند. تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که ماسک‌های دستمالی، گتر و دوخته شده کمترین کارایی را در جلوگیری از شیوع بیماری دارند.

خرید ماسک

 

آزمایش ماسک‌ها

تیم تحقیقاتی مطالعه‌ای برای اثبات موضوع اولیه ترتیب داد و در مجله پیشرفت‌های علم پزشکی منتشر شد. طبق نتایج، روش ساده و کم هزینه‌ای که این ماسک‌ها ارائه می‌دهند، تاثیر خوبی بروی کاهش انتشار قطرات در آب و هوای عادی دارد.

به گفته مارتین فیشر شیمی دان و فیزیکدان: وقتی مردم صحبت می‌کنند، قطرات ریزی از دهان آن‌ها خارج می‌شود، بنابراین بیماری می‌تواند حین صحبت کردن و حتی بدون سرفه یا عطسه منتشر شود. همچنین برخی ماسک‌ها عملکرد بهتری نسبت به ماسک‌های دیگر دارند.


چیز‌هایی مانند ماسک نخی یا شال گردن، تاثیر چندانی در مقابله با انتقال بیماری ندارند، اما ماسک N 95 که اغلب توسط کارشناسان پزشکی استفاده می‌شود، بهترین عملکرد را در مقابله با انتشار قطرات تنفسی حین صحبت دارد.

برخی از بهترین ماسک‌ها شامل ماسک‌های سه لایه، ماسک جراحی و ماسک کتانی هستند که می‌توان ان‌ها را خانه نیز تهیه نمود.

محققان می‌گویند: ما ماسک‌های مختلف و موجود در بازار راباهم مقایسه کردیم و فهمیدیم که برخی ماسک‌ها عملکردی مشابه با ماسک‌های جراحی دارند، درحالی که برخی دیگر مانند نوع پارچه‌ای کارایی چندانی ندارد. استفاده از این ماسک‌ها کم هزینه بوده و هرکسی می‌تواند آن‌ها را تهیه کند و در زمان سرفه و عطسه استفاده نماید.

اهمیت استفاده از ماسک

طبق نتایج تحقیقات، برای شناسایی انواع نتایج برحسب ماسک مورد استفاده، گوینده و نحوه استفاده از آنها، به تحقیقات بیشتری نیاز است. هرچند این مقاله ایده‌ای را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد تا برای شناسایی بهترین نوع ماسک، چگونه تحقیقات جامعی انجام دهند.

این تیم اذعان داشته اند که استفاده از ماسک ساده‌ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری است. اگر هرکسی ماسک بزند، می‌توان 99% از شیوع بیماری به دیگران جلوگیری کرد. رعایت این مساله ضروری است، زیرا حدود 40% بیماران نمی‌دانند که حامل این ویروس هستند و می‌توانند آن را به افراد بدون علامت انتقال دهند. اگر همه از ماسک استفاده کنند، میزان انتقال بیماری کاهش می‌یابد، شاید کسانی که احساس مریضی نمی‌کنند، به این بیماری مبتلا باشند. این افراد با دیگران رفت و آمد دارند، بنابراین بی آنکه بدانند می‌توانند کرونا را به دیگران نیز انتقال دهند.
تکنولوژی ، اخبار...
ما را در سایت تکنولوژی ، اخبار دنبال می کنید

نویسنده : هراتیان بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت: 18:13

شمعدان مسی

شمعدان از جمله شمعدان مسی معمولا در کنر آینه با هم استفاده می شودو استفاده از آینه شمعدان  در سفره عقدها امری رایج است .

 آینه شمعدان در طرح ها و مدل های گوناگون آینه شمعدان فیروزه،آینه و شمعدان مسی و... وجود دارد. قیمت ظروف فیروزه کوبی و مسی مانند قیمت شکلات خوری مس و فیروزه ،قیمت شمعدان مسی فیروزه کوبی،قیمت آینه شمعدان مسی ،قیمت شمعدان مسی طرح پرداز و...بسته به طرح ، سایز ، ابعاد و حتی برندی که ان را تولید کرده است متفاوت می باشد. مثلا محصولات فیروزه کوب آقاجانی به علت کیفیت و اعتبار برند آقاجانی دارای قیمت متفاوتی با یک محصول فیروزه کوب معمولی مثلا تابلو فیروزه کوبی از یک برند معمولی دارد.

 شاید این سئول پیش بیاید که مس پرداز چیست ؟  محصولات مس پرداز مانند شیرینی خوری مس پرداز محصولاتی هستند که ساختار بدنه آن ها از مس می باشد که بر روی آن طرح های گوناگون و چند رنگ کار شده است و زیبایی ظرف مسی رو چند برابر می کند. هم اینک هنرمندان زیادی هستند که محصولات مس پرداز رو درست می کنند و آموزش پرداز روی مس مانند آموزش پرداز میناکاری روی مس در شهر اصفهان که مهد این هنر است انجام می شودو شما می توانید آموزش مس پرداز مانند آموزش پرداز نقطه ای را در این شهر نزد هنرمندان با سابقه این حوزه فرا بگیرید. قیمت محولات مس پرداز مانند قیمت شیرینی خوری مس پرداز بر حسب سایز،ابعاد و مواد اولیه به کار فته متفاوت می باشد.
برای خرید شمعدان مسی و سایر صنایع دستی مانند شیرینی خوری فیروزه کوب حتما به فروشگاه های با سابقه در شهر خود مراجعه کنید یا از فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه سوغات اصفهان خرید خود را انجام دهید تا خیال شما بابت کیفیت و اصل بودن محصولی که دریافت می کنید مطمئن باشد.

آشنایی با عنصر مس 

مس یک نوع فلز است که در محیط هایی مانند صخره ، خاک ، آب ، هوا و همچنین در گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد .

ظروف مسی چه فوایدی دارند؟

از لحاظ فروانی مس سومین عنصر فروان در بدن انسان می باشد. مس نقش موثری در سوخت و ساز بدن دارد و هم چنین به واسطه این که گرما رو به خوبی منتقل می کند می توان از آن در پخت و پز استفاده نمود و با حرارت کم می توان غذای خوبی تهیه نمود .ظروف مسی به دلیل زیبایی و درخشندگی خاصی هم که دارند می توانند در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با تزیین ظروف مسی زیبایی و دلنوازی آن رو دو چندان بکنید .
از دیگر مزایای ظروف مسی می توان به استفاده آن در پزشکی اشاره نمود. از جمله موارد استفاده می توان به موارد زیر اشاره نمود :
مس می تواند به جذب بهتر آهن کمک کند ، همچنین مس برای ساخت گلبول های قرمز هم ضروری می باشد و برای رنگدانه های پوست مفید می باشد و به آزاد شدن انرژی در بدن هم کمک می کند.

معایب کمبود مس

از طرفی کمبود مس می تواند برای بدن معایبی داشته باشد و بدن را دچار مشکلاتی نماید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :
کمبود مس در بدن انسان احتمال ابتلای انسان به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.
کمبود مس در بدن انسان می تواند منجر به پوکی استخوان بشود و بیماریهای مفاصل و استخوان رو برای انسان در پی داشته باشد . 
کمبود مس در مواردی باعث افسردگی می شود زیرا مس در تنظیم عملکرد بعضی از آنزیم های بدن نقش موثری دارد که این آنزیم ها در پیشگیری از مهار افسردگی دربدن انسان نقش موثری دارند.
در مورد قیمت هم، قیمت ظروف مسی کیلویی است یا بسته به طرح و نوع ظروف وهمچنین نحوه ساخت ظروف مسی و مراحل ساخت ظروف مسی متفاوت است . مثلا قیمت ظروف مسی دکوری و این که ظروف مسی قدیمی باشد یا نه تفاوت هایی دارد. در کل این رو در نظر داشته باشید که به خرید ظروف مسی اصل اقدام کنید که فروشگاه سوغات اصفهان این اطمینان رو در اختیار شما می گذارد که ظروف مسی اصفهان که ارائه می دهد همگی اصل بوده و می توانید با خیال راحت به خرید اقدام کنید .البته خرید ظروف مسی قدیمی مخصوصا ظروف مسی قدیمی اصفهان هم طرفدارن خود را دارد و بعضی ها فقط به دنبال خرید ظروف مسی قدیمی مخصوصا خرید ظروف مسی قدیمی اصفهان هستند.
نکته ای هم که باید اشاره شود این است که در کنار ظروف مسی اصفهان ، ظروف مسی زنجان هم دارای کیفیت خوب می باشد.

نحوه نگهداری ظروف مسی

موارد مهمی مخصوصا در استفاده از ظروف مسی برای اولین بار وجود دارد که در ذیل تعدادی رو خدمت شما همراهان سایت سوغات اصفهان عرض مینماییم
یکی از مواردی که هنگام استفاده از ظروف مسی رعایت شود این است که خوراکی هایی که زیاد شور و تلخ هستند یا این که زیاد ترش و شیرین هستند و همچنین روغن و گوشت رو هم نباید به مدت طولانی در ظروف مسی نگهداری کرد.
برای شستن ظروف مسی برای این که لایه های محافظی آن از بین نرود بهتر است تا جایی که امکان دارد خراشیده نشود.
موقعی که ظروف مسی رو شستید بلافاصله آن را خشک کنید و به هیچ عنوان برای شستن ظروف مسی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید زیرا این کار به مرور زمان به ظروف مسی آسیب میزند.
برای شستن ظروف مسی از آب گرم و اسکاچ استفاده کنید و به هیچ عنوان از مواد شوینده که قدرت سایندگی بالایی دارند استفاده نکنید زیرا به مرور زمان باعث آسیب می شوند.
مواقعی پیش می آید که پوشش مسی ظروف مسی مخدوش شده و قسمت هایی از آن دچار آسیب می شود . بهتر است در هنگام بروز این مساله به فروشگاه ظروف مسی یا امکانی که این ظروف رو درست می کنند بروید و دوباره ظروف مسی رو برای شما پوشش بدهند .

گالری اورس

تکنولوژی ، اخبار...
ما را در سایت تکنولوژی ، اخبار دنبال می کنید

نویسنده : هراتیان بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت: 18:07

مدیریت اطلاعات پروژه

اطلاعات فراوانی در طول چرخه عمر یک پروژه ایجاد ، انتقال و ذخیره می شود. به نظر می رسد مردم همیشه در حال برقراری ارتباط و به روزرسانی مداوم هستند. گم شدن چیزی در ترکیب آسان است. اما اگر آن قطعه گمشده جهت یا تغییر اساسی باشد ، چه می شود؟

بدون روشی برای سازماندهی کلیه اطلاعات ، یک پروژه محکوم به شکست است. چگونه بسیاری از کانالهای داده را می توان سازماندهی کرد تا به طرف مناسب تحویل داده شوند و آن شخص بداند که به آنها اطلاع داده می شود؟

این همان چیزی است که مدیریت اطلاعات پروژه ارائه می دهد ، که مخفف سیستم اطلاعات مدیریت پروژه است. PMIS یک جریان سازمان یافته و کنترل شده از اطلاعات را امکان پذیر می کند ، بنابراین هیچ چیز از بین نمی رود و جا به جا نمی شود.
PMIS چیست؟

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) نحوه سازماندهی اطلاعات مورد نیاز برای اجرای پروژه است. این اطلاعات پروژه را از طریق یک یا چند برنامه نرم افزاری جمع آوری و استفاده می کند. کاری که این برنامه ها انجام می دهند کمک به مدیران پروژه در برنامه ریزی ، اجرا و بستن پروژه خود است. این روشی برای سازماندهی سیل اطلاعات است ، بنابراین غرق در داده ها نمی شوید.

در کتاب دانش مدیریت پروژه (PMBOK) آمده است که PMIS "یک سیستم اطلاعاتی متشکل از ابزارها و تکنیک هایی است که برای جمع آوری ، یکپارچه سازی و انتشار نتایج حاصل از فرایندهای مدیریت پروژه استفاده می شود. این برای حمایت از تمام جنبه های پروژه از زمان شروع تا بسته شدن استفاده می شود و می تواند شامل هر دو سیستم دستی و خودکار باشد. "

انواع مختلفی از نرم افزار PMIS وجود دارد ، اما بیشتر مجموعه ویژگی های مشترک شامل ابزارهایی برای برنامه ریزی ، مجوز کار ، جمع آوری و توزیع اطلاعات و غیره است. بعضی از آنها همچنین دارای جمع آوری خودکار و گزارش از شاخص های اصلی عملکرد (KPI) هستند. برخی دیگر به سادگی مجموعه ای از پرونده ها هستند.


ویژگی های اساسی PMIS

PMIS برای پشتیبانی از تمام جنبه های مدیریت پروژه و اطلاعاتی که آنها نظارت یا جمع آوری می کنند ، ساخته شده است. برخی از این زمینه ها عبارتند از مدیریت ادغام ، مدیریت دامنه پروژه ، مدیریت هزینه پروژه ، مدیریت زمان پروژه ، مدیریت کیفیت پروژه ، مدیریت ارتباطات پروژه ، مدیریت ریسک پروژه ، مدیریت تدارکات پروژه و مدیریت ذینفعان پروژه.

این اطلاعات زیادی برای پیگیری است ، و هنگام مدیریت یک پروژه ، بسیار مهم است که بتوانید بلافاصله اطلاعات لازم را در آن لحظه از همه داده ها خارج کنید. بنابراین ، PMIS بسیار مهم است. این ابزاری است که به شما امکان دسترسی فوری به سیگنال موجود در نویز را می دهد. این اطلاعات همچنین از نظر کاهش ریسک ، بهبود کارایی و کاهش هزینه ها برای پروژه های آینده بسیار مهم است.

اگر PMIS تمام داده های پروژه را ضبط و به صورت سازمان یافته ذخیره می کند ، باید قابل بازیابی ، جستجو ، طبقه بندی ، قابل اشتراک و تجزیه و تحلیل باشد. برای انجام همه اینها ، یک PMIS معمولی دارای یک سری ابزار است.

    زمانبندی و برنامه ریزی: زمان بندی اولیه و دیرهنگام ، زمانهای کندی و مسیر حیاتی را محاسبه می کند
    مدیریت منابع: از جمله بارگذاری منابع ، تسطیح ، تخصیص و غیره
    بودجه: هزینه های مرتبط با تکالیف را برای تخمین دقیق تر تولید و تولید بودجه مرتبط کنید.
    کنترل و عملکرد: تجزیه و تحلیل و کنترل هزینه و عملکرد ، به روزرسانی برنامه های موجود بصورت واقعی در برابر تغییرات داده های برنامه ریزی شده ، ارائه سناریوهای احتمالی برای مدیر پروژه.
    گزارش و ارتباطات: ایجاد نمودارها و نمودارهای داده های جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل شده که می تواند با سهامداران و اعضای تیم به اشتراک گذاشته شود.
    یکپارچه سازی و سهولت استفاده: برخی از PMIS ها به داده های پروژه های مختلف برای تجزیه و تحلیل چند پروژه ، ادغام با سیستم های دیگر مانند حقوق و دستمزد ، موجودی و غیره دسترسی خواهند داشت. هرچه استفاده از PMIS راحت تر باشد ، زمان و هزینه کمتری برای آموزش لازم است.

یکی از مراحل مهم در مدیریت اطلاعات پروژه ها ، استفاده از نرم افزار EDMS یا کنترل مدارک مهندسی است که با واسطه آن میتوان نظم دقیق و درستی به پروژه ها داد

تکنولوژی ، اخبارpmis , نرم افزار,...
ما را در سایت تکنولوژی ، اخبار دنبال می کنید

نویسنده : هراتیان بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت: 18:01